jueves, 2 de marzo de 2017

Nel "Paraísu Natural", la contaminación mata




Son abondos los datos que nel día a día amuesen la situación de contaminación que carecemos n’Asturies. A diariu los mididores rexistren cifren mui penriba de les permitíes, tando consideraes zones como Llangréu, Avilés o Llugones, de les cabezaleres a nivel estatal nesta cuestión, colos problemes de salú qu’ello xenera al pueblu asturianu: espoxigue de los cáncanos, problemes respiratorios… 

A ello hai que sumar un estudiu reciente de la “Escuela Nacional de Sanidad”, qu’asitia a Asturies como la capital na que más díes se superó la cantidá de partícules/metru cúbicu d’aire afitáu pola OMS. Como consecuencia, calculen qu’unes 3.000 persones morrieron nuna década n’Uviéu debío a esta problemática. 

Dende la Mocedá d’Izquierda Soberanista paeznos que la situación ye bien nidia: por muncho que dende’l gobiernu asturianu intenten negar la realidá de la contaminación y les sos consecuencies, ta poniéndose en peligru la salú del pueblu asturianu, de mocedá y mayores. Engóchenmos coles centrales térmiques más contaminantes d’Europa, que quemen carbón colombiano manchao de sangre demientres les nueses cuenques mineres agonicen, too pal beneficiu priváu de multinacionales enerxétiques que marchen col beneficiu, y equí dexen contaminación y muerte, amás d’un recibu intolerablemente altu nun país escedentariu. 

Ye imprescindible entamar a caminar p’haza un modelu socioeconómicu nel que tengan igua dos de los problemes más importantes que carecemos: la falta d’un futuru llaboral y de vida dignu, y la contaminación que mos mata. Como se vien demostrando, eso nun ye posible si nun superamos un capitalismu qu’antepón a too –salú, bientar…- el beneficiu de les sos élites, y el sucursalismu que fae d’Asturies un muertu en vida, ensin proyeutu y ensin soluciones propies a los sos problemes propios.

¡Defendi Asturies frente a los ataques mediuambientales!

No hay comentarios:

Publicar un comentario