miércoles, 3 de mayo de 2017

La mocedá tienlo claro: la oficialidá ye l'únicu camín



El Día de Les Lletres Asturianes llega un añu más, otru que pasó ensin oficialidá. Ye asina tanto o más imprescindible salir a les cais na convocatoria entamada pola XDLA, na que vamos participar una vegada más dientro del bloque #LluchandoPolaSoberanía dende la Estación de Renfe d’Uviéu a les 19:30 hores.

Son munchos años de marxinación, desigualdá y represión, pero también de llucha y reivindicación pol únicu estatus xurídicu que consideramos almisible y afayaízu pal asturianu y el gallego-asturiano: la oficialidá, cola que valtiar les discriminaciones que siguimos careciendo la mocedá y el conxuntu del pueblu asturianu, y tamién, cómo non, como parte del procesu de recuperación de la nuesa identidá, y de la nuesa conciencia nacional pa sí. 

Sicasí, nun vamos conformanos con una mera igualdá formal xestionada polos sucursalistes que mos lleven faciendo agonizar durante décades, sinon qu’esto tien de venir a acompañao sí o sí por un plan de normalización llingüística en toles estayes de la sociedá, y n’especial nuna mocedá que, como rellevu xeneracional, ye la que va garantizar la continuidá de los nuesos idiomes propios. Y por supuestu, con una tresformación no político, no social, no económico, no cultural…

Nesi sen paeznos bien claro qu’esta falta de derechos nun ye casual: ye ún de los munchos aspeutos nos que l’Estáu español mos intenta aculturizar. Poro, pa combatir estes problemátiques culturales, igual que pa combatir el paru, la precariedá, la emigración, la desigualdá de xéneru… apostamos pola soberanía pal nuesu país, l’únicu marcu col que vamos ser quien a decidilo too.

No hay comentarios:

Publicar un comentario